20 Mart 2016 Pazar

İyi Yönetim ,Basit Kurallara .....

İYİ YÖNETİM, BASİT KURALLARA İNDİRGENEBİLİR Mİ?

Yüzmesini bilen kişi, her çeşit suda yüzebilir. Bir işi yönetmesini bilen bir kişi de, bazı temel kuralları Dilerek kişinin karakterine ve işletmenin büyüklü­ğüne bağlı olmaksızın her türlü işi yönetebilir. Ben Dunu kendi deneyimlerinden biliyorum. 20 çeşit işin içinde bulundum ve hemen hemen hepsinde de Başarılı oldum.
(...) iş yönetiminin bütün kanunlarını bildiğimi söylemeyeceğim. Sadece bana göre bazı temel ve basit olanları ortaya koyuyorum. Geçen yarım yüzyıl Doyunca, hem aktif bir katılımcı hem de bir banka ^rektörü olarak gördüğüm şu ki, birçok temel kural­ar uygulanmadığı için işler zora sokulmaktadır.
1.   Size çok basit gelebilir, ama söylemekte fayda var. Bir iş, geleni gideninden çok olduğu müddetçe devam edebilir. Dolayısıyla bu her zaman takip edilmelidir; gelen gidenden fazla mı? Tersi ise neden?

2.   Eğer rakibiniz bir ürünü sizden ucuza satıyorsa, bunu nasıl yaptığını öğrenin. Buna göre de politikanızı yeniden şekillendirin. Düşük fiyatlara karşı en belirgin cevap sizin de fiyatları düşünmenizdir. Fiyat savaşına girmektir. Ama fiyat savaşları başarılı olamaz. Bütün savaşlarda olduğu gibi iki tarafın da güçlerinin tükenmesine neden olur ve taze güçle yeni bir taraf gelip işi elinizden alır. Doğru yol, rakibinizin nasıl daha ucuza sattığını keşfetmeye çalışmaktır.Kendi rakamlarınızı biliyorsunuz. Bundan yola çıkarak onunkileri de değerlendirebilirsiniz. Tabı, sizden daha verimli çalışmıyorsa. Zararına sattığını bilmiyor olabilir. Eğer öyleyse, fiyat savaşına girmeden belli bir süre daha az iş yapmaya razı olarak ilerlemek daha iyidir. Kimin daha fazla para kaybedeceğini görmeye çalışmakta bir mantık yoktur. Ancak diğer taraftan rakibinizin daha iyi metotlar kullandığı için ürünü daha ucuza mal ettiğini keşfederseniz size kalan tek seçenek, en azından onunla aynı duruma gele­bilmek için kendi metotlarınızı iyileştirmenizde.

     3.    Eğer borçlarınızı zamanında ödeyemezseniz, neden olduğunu net bir şekilde açıklayın ve kredibilitenizi             koruyun. (...) iyi şöhret öyle kuv­vetli bir şeydir ki kişi onsuz kredilerini kaybet­meden iflasa      sürüklenebilir.

     4.    Zararı beslemeyin. Zararı taşıyarak bir işletme­nin devam etmesi imkânsızdır. Büyük zararlar, kaçınılmazı önlemeye çalışmaktan gelir. En başta önlenebilecek büyük bir zarar, gerçekler yerine umutlara bağlanıldığı için ortaya çıkar.
 Bir işi yönetiyorsanız işin her türlü detayını ve o alandaki diğerlerinin neler yaptığını çok İyi bilin. (...) Organizasyon ne kadar büyük olursa olsun, umurumda değil. Her zaman tüm detaylar takip edilebilecek küçük parça­lara bölünebilirler. Gelirler, giderler, maliyet­ler ve her parçanın nedeni sürekli yöneticin takibinde olmalı. Yoksa işini yakından takip edemez. (...) Deneyimler neyin önemli neyin önemsiz olduğunu çabucak öğretir.

August Heckscher

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Arşivi