4 Nisan 2016 Pazartesi

Alaton'un Felsefesi

Sürekli hatırladığımız bir Alaton vizyonumuz vardı: Yarattığı farklılıkla büyüyen, öncü, güçlü ve saygın bir dünya şirketi olmak.
Bu kelimeleri artık herkes kullanıyor, fakat kimle­rin hak ettiğim en iyi zaman gösteriyor.
Tabii bir de Alarko'nun misyonu var: Evrensel değerleri ilke edinerek farklı iş modelleri ile beklenti­leri aşmak ve Alarko'yu geleceğe taşımak...
Bizi bu günlere getiren vizyon misyonun yanında bir de felsefemiz ve ilklerimiz var.
Alarko 1954 yılından beri saygınlığını, güvenir­liğini dünya standartlarında çalışmasına ve Türk kamuoyuna karşı duyduğu sorumluluğa borçlu. Yeri gelmişken onu da belirteyim, holdingimizin ana ilke­leri şunlardır:
§ Tüm faaliyetlerinde devlete, müşteriye, pay­daşa, personele, ortağa, alt ve yan sanayiye daima dürüst davranmak.
§ Tüm faaliyetlerinde doğayı ve kurum içi sosyal dengeyi korumak. Müşteriyi zorlamadan yönlendirmek ve müşteri isteklerini öncelikle yerine getirmek.
§ Kaliteyi daima ön planda tutmak, müşteri verilenle yetinse ve memnun olsa dahi ona daha iyisini vermeye çalışmak.
§ Bu şartlar altında paydaşların hakkı olan kazancı gerçekleştirmek.
§ Otonom yönetim, merkezi denetimi uygu­lamak. Otonomiyi bireye kadar indirgemek. Üstten talimat yerine, alttan "karar" ve üstten "onayı" uygulamak.
§ Tüm personeli iki veya tek taraflı belirli for­müller gereğince karla motive etmek.
§ Tüm personel, her yıl durumlarına ve konum­larına göre muayyen    sürelerle eğiterek, çağdaş teknolojiyi özümsemelerini sağlamak.
§ Tüm personeli kendine çalışır bir psikolojiye eriştirmek ve bazılarını hür teşebbüs şekline sokarak münhasıran kurum için çalışır bir duruma getirmek.
§ Kurumsallaşmış veya başka bir deyişle, faali­yetlerini sistem ve prosedürlere bağlamış bir kurum olarak ekip çalışmasına önde tutmak; kârı, zararı, başarı ve başarısızlığı paylaşmak.

İshak Alaton


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Arşivi